Monday, July 13, 2009

Cerita Hari Sabtu dan Hari Ahad


Hari Sabtu saya dan anak-anak tidak pergi kemana-mana. Anak saya Dini dan Hamizan masih kurang sihat. Saya tidak benarkan mereka pergi ketaman permainan pada sebelah petang. Saya menghabiskan masa bersama-sama anak-anak saya dan memberikan mereka ubat mengikut masa yang ditetapkan. Sebelum ini kesemua anak-anak saya senang makan ubat Alhamdullilah. Tetapi sekarang Hamizan susah pulak nak makan ubat kenapa ya? Hari ini saya masakkan bubur putih bubur merah sempena hari lahir anak saya Hamizan. Dulu masa saya masih kecil orang-orang jawa di felda tempat tinggal saya selalu masak bubur ini pada hari kelahiran anak mereka. Saya juga masakan mee sup untuk anak-anak saya. Pada sebelah malam saya seperti biasa joint arobik yang bermula selepas Isyak. Sebenarnya selepas arobik ada Acara Bakar Satay untuk penduduk di taman saya. Saya tak dapat joint kerana anak-anak saya tidak sihat. Kesian mereka nak keluar malam-malam.

Hari Ahad pukul 1.00 petang saya pergi kerumah baru Kak Laila. Dah lama teringin nak pergi kerumah kak laila. Alhamdullillah sampai juga akhirnya. Kak Laila mengadakan kenduri arwah. Kak laila beli tanah dan buat rumah di Gombak dekat dengan UIA. Cantik sungguh rumah kak laila persekitarannya pun nyaman. Cuma ini kali pertama saya pergi rumah kak laila sampai tersesat-sesat nak cari rumah. Semua makanan yang dihidangkan sedap-sedap belaka.

No comments: