Thursday, July 23, 2009

Senyumlah Mama












Setiap anak-anak kita mestilah mempunyai perangai yang berlainan. Perangai anak-anak ini kadang-kadang saya perhatikan berubah-ubah mengikut pertambahan umur. Gelagat mereka yang pelbagai ragam memberikan kita cabaran dalam membesarkan mereka. Anak saya yang ke 2 iaitu Dini selalu menggunakan satu ucapan yang boleh membuat saya terus tersenyum walaupun dalam keadaan marah, sedih, khayal, nak tidur dan sebagainya. Setiap hari Dini cakap kat saya "SENYUMLAH MAMA". Hati saya rasa begitu teruja setiap kali Dini ucapkan perkataan berikut kepada saya. Mana dia dapat idea untuk mengucapkan ayat berikut kepada saya. Anak saya sulong Nina pun pernah memberikan kejutan dengan membelikan saya sekumtum bunga dan membuat sekeping kad sempena Hari Ibu tempohari. Dia menggunakan duit belanja sekolah untuk membelikan saya bunga tersebut. Saya rasa suka dan gembira.

No comments: